خرید میکروسکوپ دیجیتال و انواع آن

خرید میکروسکوپ دیجیتال و انواع آن

خرید میکروسکوپ دیجیتال

یک میکروسکوپ دیجیتال، میکروسکوپی است که دارای یک دوربین دیجیتال کوچک (cmos) است و به یک رایانه متصل می‎شود. تصاویری که از طریق چشمی میکروسکوپ دیده می‎شوند، می‎توانند بر روی نمایشگر رایانه به نمایش درآیند و بر روی هارد دیسک در قالب یک تصویر (در فرمت‎های متفاوت) یا بعنوان ویدئو یا ویدئو timelapse (فیلمبرداری فرآیندهای طولانی در زمان کوتاه) ذخیره شوند.

 

خرید میکروسکوپ دیجیتال/ digital microscope

میکروسکوپ های دیجیتال به طور گسترده ای در صنعت و پژوهش مورد استفاده قرار می گیرند، به طور مثال :

  • در گالری های هنری جهت بازسازی اثر
  • در صنعت نساجی برای بررسی کیفیت بافت
  • مورد استفاده دانشمندان (متخصصین حشره شناسی، دیرینه شناسی، زیست‌شناسان دریایی و سایرین) در آزمایشگاه‌ها و در زمینه کارگاه‌های مهندسی جهت بررسی قالب و بردهای مدار چاپی (PC)
  • توسط باغداران برای شناسایی حشرات و امراض گیاهی
  • در امر مبارزه با آفات
  • کار با پرینترها برای بررسی کیفیت چاپ
  • در تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی و شناسایی اسناد جعلی
  • توسط دامپزشکان برای شناسایی و حذف موجودات کوچکی مانند کنه
  • توسط آرایشگران برای شناسایی مشکلات پوستی و همچنین در خالکوبی ظریف
  • توسط شنوایی‌سنجان جهت بررسی داخل گوش
  • توسط دندانپزشکان جهت بررسی دندان

مزیت‌های خرید میکروسکوپ های دیجیتال نسبت به خرید میکروسکوپ ‌های معمولی

محققان و پژوهشگران علم و صنعت در خصوص خرید میکروسکوپ های دیجیتال، مزایای بی‌شماری را در مقایسه با خرید میکروسکوپ ‌های معمولی برشمرده‌اند. در وهله اول اینکه، برای بررسی دقیق می‌توان تصاویر را ذخیره یا چاپ نمود.

علاوه بر این، زمانی که تصاویر از طریق میکروسکوپ دیجیتال دیده می‌شوند می‌توان بر روی صفحه کامپیوتر با استفاده از تکنولوژی وب آن تصویر را به طور همزمان به چند نفر در مکانهای مختلف جهت بررسی تصویر نشان داد.

همچنین این میکروسکوپ ها فوایدی برای معلمان و اساتید دارد. تمام کلاس درس می‌توانند به طور همزمان در هنگامی که دوربین به یک کامپیوتر و دیتا پروژکتور/ تخته هوشمند متصل است به تماشای نمونه آزمایش بنشینند. این امر موجب صرفه جویی در زمان گشته و مارا از اینکه همه دانش‌آموزان می‌توانند آن نمونه را مشاهده کنند، مطمون می‌سازد. تصاویر را می‌توان برای استفاده‌های بعدی ذخیره کرد و همچنین با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، می‌توان اندازه گیری نموده و در طول زمان تغییرات را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

انواع میکروسکوپ دیجیتال

شما برای خرید میکروسکوپ دیجیتال  بهتر است انواع میکروسکوپ دیجیتال را بشناسید تا به درستی تصمیم بگیرید.

برخی از میکروسکوپ دیجیتال قابل حمل هستند و به راحتی در دست جای می‌گیرند. سایر میکروسکوپ‌های دیجیتال در واقع همان میکروسکوپ‌های معمولی هستند که دارای یک دوربین دیجیتال در محل چشمی می‌باشند. چنین میکروسکوپ‎هایی محدودیت‎های مشابهی با میکروسکوپ‎های معمولی دارند بدین صورت که آن‌ها ثابت هستند، البته کیفیت تصویر بهتری دارند.

یک میکروسکوپ معمولی را می توان به سادگی با افزودن چشمی دیجیتال تبدیل به یک میکروسکوپ دیجیتال کرد. چشمی دیجیتال شامل یک دوربین کوچک دیجیتالی است که جایگزین چشمی استاندارد میکروسکوپ می‌گردد و سپس از طریق USB به رایانه متصل می‌گردد.

با این وجود محبوب‌ترین میکروسکوپ‌های دیجیتال در انواع مدل‌های قابل حمل، موجود است که می توان میکروسکوپ را به  زیرزمین یا طبقات کارخانه به همراه یک لپ‌تاپ یا مانند موبایل‌های Proscope مدل iPad جابجا کرد.

 

مدل پروسکوپ (Proscope Mobile) برای استفاده با iPad ،iPhone ،iPod لمسی طراحی شده است. می‌توان اپلیکیشن‌هایی را برای استفاده با این میکروسکوپ دیجیتال دانلود کرد. مدل Proscope HR از لنزهای قابل تعویض با بزرگنمایی ۴۰۰x استفاده می‌کند.

یکی از میکروسکوپ‌های دیجیتال مناسب آموزش ، مدل ViTiny است که دارای حافظه جانبی می‎باشد. بدون شک جایگزینی برای میکروسکوپ های سنتی و یا مبتنی بر USB است، مدارسی که به دنبال یک مدل قابل‌حمل و جایگزین دیجیتالی برای ذره‌بین سنتی هستند. میکروسکوپ ViTin را راحت و سرگرم‌کننده برای دانش‌آموزان می‌دانند. این مدل تا ۲۰ تصویر را ذخیره می‌کند،شما بعدا می‌توانید تصاویر را به رایانه‌ای منتقل کنید.

میکروسکوپ های دیجیتالی ویژه شامل مدل های پلارید و فلئورسنت (UV) و همچنین مسافت دور میکروسکوپ حرفه ایمی شوند. میکروسکوپ های پلارید برای کار با سطوح درخشان و براق نظیر جواهرات، فلزات و بردهای مدارهای چاپی مناسب هستند. میکروسکوپ دینو لایت مدل am4113 این قابلیت خنثی کردن درخشش نور را دارد..

سایر میکروسکوپ های دیجیتال کاربردهای خاصی از جمله در دندانپزشکی دنتیسکوپ‎ها (dentiscopes)، شنوایی‌سنجی اییرسکوپ‎ها (earscopes) و چشم‎پزشکی (iriscopes) دارند. این چنین ابزارهای پزشکی با میکروسکوپ دیجیتال اصلی برای اهداف خاص سازگاری دارند.

خرید میکروسکوپ دستی دیجیتال MDA1300 با اتصال وایرلس

با استفاده از این میکروسکوپ، می‌توانید عکس‌ها یا فیلم‌هایی از لام‌های سلولی یا اشیاء ریز و میکروسکوپی دیگر را روی صفحه تبلت، کامپیوتر یا تلفن همراه خود ببینید و ذخیره کنید. همچنین می‌توان تصاویر را به طور زنده نمایش داد یا فیلم ضبط کرد. این ابزار دامنهٔ دینامیک گسترده‌ای هم دارد و می‌تواند با ابزارهای با سیستم‌عامل‌های iOS،Windows و Android کار کند.

حالت USB:
  • ارتقاء کیفیت تصویر از طریق تنظیم Gain، تفکیک‌پذیری، وایت بالانس، کنتراست، زمان نوردهی و تنظیمات رنگی آربی‌جی و گاما
  • قابلیت سنجش و مقایسه
حالت WiFi:
  • قابلیت اتصال به انواع تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مانند iPad، iPhone، و همچنین کامپیوترهای با سیستم عامل‌های Mac و Windows.

 

خرید میکروسکوپ یو اس بی دیجیتالی 800ایکس با قابلیت اتصال به کامپیوتر

خصوصیات میکروسکوپ کامپیوتری USB چراغدار با زوم 800 ایکس :

مدل جدید با کیفیت بالا

سنسور و اینترپولیشن 2 مگاپیکسلی

تنظیم زوم و بزرگنمایی از 20 الی 800 برابر

قابلیت ذخیره و ثبت کپچر از هدف بصورت عکس یا فیلم

دارای استند و پایه برای ثابت نگهداشتن دوربین میکروسکوپ دار USB

 

مشخصات میکروسکوپ چراغ دار یو اس بی با زوم 800 ایکس :

کنترلر : DSP سرعت بالا

زوم : 20 الی 800 ایکس بصورت دستی

فرمت عکس : JPEG

فرمت ویدیویی : AVI

تعداد لامپ : 8 عدد LED

نوع پورت USB : ورژن 2

رزولیشن عکس (قابل تنظیم) : 1600×1200, 1280×1024, 1280×960, 1024×768, 800×600, 640×480, 352×288, 320×240, 160×120

رزولیشن فیلم (قابل تنظیم) : 1600×1200, 1280×1024, 1280×960, 1024×768, 800×600, 640×480, 352×288, 320×240, 160×120

فریم فیلمبرداری : حداکثر 30 فریم بر ثانیه ، زیر 600 لومن نور

منبع انرژی : برق 5 ولت DC از پورت USB کامپیوتر

اندازه مکروسکوپ : 32*32*114 میلیمتر

وزن میکرسکوپ : 83 گرم

اندازه بسته بندی : 60*143*212 میلیمتر

وزن با بسته بندی : 300 گرم

به اشتراک گذاری مقاله