تاریخچه میکروسکوپ

تاریخچه میکروسکوپ

تاریخچه میکروسکوپ

یکی از مسائلی که از گذشته تا کنون دچار تغییرات بسیاری شده نظرات انسان ها در مورد موجودات کوچک است که به مرور زمان بسیار تغییر کرده به اسن صورت که در گذشته به چیزهایی که به زور دیده می شد میگفتند موجودات ریز ولی الان به چیز هایی که حتی با ریز ترین و دقیق ترین زره بین ها هم نمی توان دید می گویند ریز . لینک مرتبط : میکروسکوپ پلاریزان .

تاریخچه میکروسکوپ

تاریخچه میکروسکوپ

تاریخچه میکروسکوپ

حدودا در سال های 1650 میلادی بود که دانشمندها توسط شیشه هایی منحنی به ذرات بسیار ریز نگاه میكردند و با دقت به بررسی آنان میپردا ختند . نام این شیشه ها را كه دارای سطوح منحنی بودند ، عدسی نامید ند . و علت این نام گذار ی این بود که شکل آن مانند دانه های عدس بود . سیستم کاری آنها برای اینکه بتوانند به چیزهای ریزتر نگاه کنند این بود که از بیش از یک عدسی استفاده می کردند ،و ان را در انتهای یک لوله میگذاشتند که نام آن زا میکروسکوپ نامیده بودند .

کلمه میكروسكوپ از دو کلمه ی یونانی به نام میكرو به معنای كوچك و کلمه اسكوپ به معنای دیدن ، بر گرفته شده است. بر این اساس معنی کلمه میكروسكوپ یعنی دیدن ذرات كوچك . یكی از این موجودات كوچك زنده كه دانشمندان بیشتر از همه آن را مورد مطالعه قرار دادند، كك می باشد .

قبل از اینکه میكروسكوپ اختراع شود در اواسط قرن هفده ، دیدن سلول برای کسی مقدور نبود ، برای اینکه سلول واحد بسیار كوچكریزی می باشد كه با چشمان غیر مسلح ، قابل دیدن نمی باشد . رابرت هوك برای اولین بار در سال 1665 زیر میكروسكوپ مبتدیی كه خودش ان را ساخته بود ، سلول ها ی مرده را در برش چوبپنبه مشاهده نمود . چیز هایی که وی مشاهد کرد به شکل تو خالی و متصل به هم بود و به شكل لانه ی زنبور بودند و رابرت آن را ” سلول ” نام برد كه به زبان لاتین به معنی ” اتاق كوچك ” می باشد.

خلاصه : در این مقاله تاریخچه میکروسکوپ را مورد بررسی قرار دادیم .

در صورت درخواست میکروسکوپ پلاریزان با ما تماس بگیرید .

به اشتراک گذاری مقاله